Начало / Статии / Комуникация

Комуникация

Как успелите хора изграждат и поддържат връзки помежду си

c71a095a-8000-4719-9717-565818b119e9

Докато правите кариерата, Вие трупате все повече опит и връзки с хора, които изграждат мрежата Ви от контакти и познати. Обаче, в същото време, най-вероятно, ставате все по-зает – както всички наистина успели хора, с които искате и опитвате да се срещнете. И започвате да се питате как да привлечете вниманието на хора, които получават десетки покани всяка седмица и ... Виж цялата публикация »

Там където…

13934999_1822889514611217_1146999318941412642_n

18 август- първият дъждовен, софийски ден от известно време насам …  Тъмните облаци доведоха със себе си мрака и поройните капки. Всеки бързаше да се прибере и да бъде посрещнат от топлата домашна атмосфера. Но на тази дата, в края на работния ден 30 души се бяха запътили към едно друго място. Ролята на дълго чакания уют прие 7-мия етаж ... Виж цялата публикация »

Лидерството е разговор

Image of business document and electronic devices at workplace with group of business people talking on background

През последните години подходът за контрол и следване на заповеди като подход за ръководене става все по-малко приложим. Глобализацията, новите технологии и промените в начина, по който компаниите изграждат ценности и общуват с клиентите си, поглага на съмнение ефективността на даванете и следването на заповеди "от горе". Но какво може да замени този модел? Част от отговорите се крие в това ... Виж цялата публикация »

Медиация, Лидерство и „Мандарини“

Медиация, Лидерство и Мандарини

Доста хора в България нямат представа какво е медиацията, а ако са чували за нея, не знаят как този метод за извънсъдебно решаване на спорове може да им бъде полезен. С тази статия ще ви разкажа малко повече за метода и ще сложа знак на равенство между медиатора и лидера. Идеята ми е това да е първата статия от поредицата, с която в подробности ще ... Виж цялата публикация »

Защо все повече компании спират да дават оценки в цифри на служителите си

Goals-for-20151

Преди няколко години около половин дузина компании започват да експериментират с идеята да премахнат оценките на служителите си. В Абоуд премахват скалата от 1 до 5. Все още по различни начини разделят представянето, продължават с политиката резултатите да влияят на заплатата, но вече не го правят само на базата на скала от оценки в цифри. До началото на 2015г. около ... Виж цялата публикация »

Да имаш списък с цели не означава, че имаш стратегия

Списък с цели

Събрали сте се с колегите - мениджъри и обикновени служители - и разработвате стратегия на фирмата или на отдела. Времето за дискусии и ентусиазъм, които влагате, нямат значение, защото каквото и да правите, накрая най-вероятно ще имате списък, подобен на следния: Растеж; По-високи оперативни резултати чрез оптимизация на процесите; Да открием начин как да сме конкурентни на вече съществуващия и ... Виж цялата публикация »

12 съвета от ТЕД как да говорим и да накараме публиката да ни слуша

public speaking

Да споделиш идея и тя да достигне до другите не е така лесно – нещата не се променят веднага. Но колкото повече хора знаят за дадена идея, тя може да ги накара да се замислят – и промени, малки или големи, започват да се случват. От ТЕД са правили списък със съвети, които да ни помогнат да говорим по-добре и ... Виж цялата публикация »

Основни правила на бизнес етикета

business-etiquette

Още от древни времена осъществяването на бизнес е тясно свързано с комуникацията с хора и убеждаването им, че определен продукт, стока или услуга им е необходим. Въпреки бързо развиващия се оборот и фактът, че масово комуникацията се извършва най-често чрез посредник (телефон, имейл), има основни правила при живото общуване, които макар и малки и на пръв поглед незначителни, са необходими ... Виж цялата публикация »

Дишането е ключът към убедителното говорене

дишането ключът към убедителното говорене

Със сигурност Ви се е случвало да слушате двама души, които казват едно и също нещо, но да чуете думите само на единия. Защо? Защото, за да ни чуят, най-важното нещо е как звучи гласът ни. Винаги разбираме по гласа, когато някой е нервен или уверен. Помислете за фразата „Бих искал/а да Ви кажа нещо.“ веднъж произнесена колебливо и същата ... Виж цялата публикация »

Как да реагираме, когато някой ни разочарова?

disappointment_obama

“Защо?“, викаше изпълнителният директор на един хедж фонд на един от мениджърите си, отговорен за портфолиото на фирмата. „Защо си увеличил тази инвестиция? Какво си мислиш, че правиш?“ Човекът промълви нещо в своя защита, което директорът направи на пух и прах. Когато останахме сами в кабинета му, директорът се обърна към мен, бесен. „Как да направиш губеща политика да заработи ... Виж цялата публикация »