Има ли нещо, което човек, който управлява други хора, не трябва да допуска според Вас?
За да се управляват ефективно хора и процеси, човек първо трябва да може да управлява себе си. Това се отнася до аспекти както на професионалния, така и на личния живот. Никой не трябва да си позволява да навлиза в личното пространство на хората, да си служи с манипулация, да ползва методите на подчинение само поради влиятелната си позиция.
А кое Ваше качество или практика смятате, че екипът Ви цени най-високо?
Смятам, че хората около мен ценят чувството ми за екипност и уважение към всеки един човек като личност и професионалист. На линия съм и за съдействие, когато ме потърсят за съвет относно тяхното личностно и професионално развитие. Също така съм принципна, устойчива и решителна при отстояване на важни решения, които са в интерес на екипа и фирмата.
Как печелим доверието на хората, с които до скоро сме били равнопоставени в организационната йерархия, а сега вече сме техни мениджъри?
С много работа, изграждане на доверие и екипно отношение.
Според Барбара МакМахън в последните лидерски течения, вече не е важна визията, която другите да следват, важен е диалогът с подчинените. По-ценно е да можеш да ангажираш хората, отколкото да им влияеш силово. Командването и контролът са отстъпили пред сътрудничеството и разпределението на властта. Приложим ли е този лидерски стил в хотелиерския бизнес?
Принципите са валидни за всеки вид бизнес, свързан с работа и комуникация с хора. Всеки един човек има нужда от внимание, подкрепа и уважение. В сферата на услугите въпросният лидерски стил е по-ефективен в срвнение със сферата на производството например, където понякога се налага ползването на по-сурови методи на контрол и въздействие. Разбира се, има изключения, но със сигурност командването с времето е отстъпило мястото си на мотивацията чрез въвличане и търсене на диалог.
Управлявате екип от 20 мениджъри, отговарящи за 20 различни отдела в един хотел. Как протичат Вашите оперативни срещи и какви са най-големите предизвикателства при воденето на толкова голям и хетерогенен екип?
Най-голямото предизвикателство пред мен е винаги да съм на ниво в присъствието на толкова интелигентни и добре подготвени хора. Те са мой коректив и не мога да си позволя да говоря общи приказки, без ясна визия за цел и посока. Оперативните ни срещи са интерактивни и аз приемам взаимно да си поставяме задачи, за да сме максимално бързи и ефективни. Дейностите, за които всеки един от мениджърите ни оттговаря, са различни, но те са много тясно свързани помежду си и трябва да има добра синергия помежду им. Крайният резултат е общ и той е еднакво видим, затова никой не трябва да доминира пред другия, това винаги мотивира всички мениджъри да са еднакво добри и да работят в екип.
И за финал ще Ви задам познат Ви вече, но изключително интересен за нашата аудитория въпрос "Какви съвети бихте дала сама на себе си, ако срещнете 25-годишното си аз".
- Да рискувам повече.
- Да се радвам на успехите си.
- Да отделям повече време на хората, които имат нужда от моето съдействие и съвет.