На 3 ноември в София се проведе един от най-успешните семинари на Брайън Трейси - „Успешни Практики в Продажбите“, на който присъстваха повече от 300 специалисти по продажби, мениджъри от различни сфери на бизнеса и хора, които искат да усъвършенстват уменията си за продажби.
Брайън Трейси е консултирал над 1000 фирми и говорил пред повече от 5 000 000 човека от близо 60 държави. Като лектор говори пред 250 000 човека всяка година. Автор е на над 50 бестселъра, и е създал над 300 обучителни аудио и видео програми.
По време на семинара Брайън мина през различни теми и обсъди качества, които различават посредствените от добрите специалисти . Оказа се, че разликата между тях е много малка – дели ги единствено факта, че едните спират да учат, а другите не спират да се развиват и да придобиват нови умения полезни за професионалната сфера, в която работят. Това различава и лидерите в продажбите от всички останали търговци на пазара.
Семинарът на Брайан Трейси завърши със 7-те принципа на по-успешните търговци. Това са и основните заключения, които искам да споделя с читателите на Leadership.BG.
- Бъди сериозен в това, което правиш. Не се отказвай и извърви целия път нагоре.
Важно е, когато човек е избрал да се развива в дадена професия, да прави всичко възможно, за да стане по-добър в нея, да не се отказва, и да не съжалява за избора си. Случва се на всеки да се провали, да не успее и да не се чувства на място, но най-добрите винаги се вдигат нагоре и продължават напред.
- Определи едно умение, което ще ти помогне да успееш. Научи го и тренирай. Когато го придобиеш – избери друго.
Има много умения, които ни трябват, за да станем по-добри специалисти в сферата, в която работим и искаме да се развиваме. Като първа стъпка може да отидеш да говориш с мениджъра си и да му зададеш въпроса – „Кои умения са важни за работата ми. Как ще стана по-добър в това, което правя?“ След това, избери едно и се концентрирай върху него. Когато вече си достатъчно добър, и всички останали го забелязват, избери друго умение и развивай него.
- Бъди сред правилните хора.
Когато искаш да продаваш, говори с клиенти; когато искаш да учиш, говори с хора по-опитни от теб. Бъди сред хора, които ти помагат и те развиват.
- Грижи се за здравето си.
Физическото и психическото здраве са еднакво важни както за професионалното ти развитие, така и за личното. Когато се чувстваш добре, успяваш да постигнеш много повече неща с усилията, които полагаш.
- Визуализирай успеха и себе си, като най-добрия в това, което правиш.
Ако вярваш в това, което правиш и постоянно си го представяш – рано или късно то ще се случи. Когато си поставиш цел, е важно да я визуализираш, да я виждаш не като нещо невъзможно и далечно, а като нещо, което неминуемо ще се случи.
- Говори позитивно и контролирай вътрешния си позитивизъм.
Когато мислим позитивно, светът се обръща към нас с усмивка. Когато вярваме, че клиентите ще ни отговорят с „Да“, то тогава дори и да чуем 20 пъти „Не“, ще знаем, че и положителният отговор ще дойде скоро.
- Бъди активен – важно е да си зает, да се движиш, да се развиват и да усетиш чувството на забързаност.
Активните хора са изпълнени с ентусиазъм и енергия – те искат постоянно нещо да се случва, да има движение. Когато си под напрежение и си неспокоен, когато се чувстваш зает, си много по-продуктивен и мислиш в перспектива и как да се развиваш. Спокойствието е хубаво, но в определени граници. Прекалено много спокойствие води до летаргия, от която трудно се излиза.
Като заключение, и едно от най-важните неща, които Брайън Трейси сподели, е че ентусиазираните специалисти по продажби успяват да затворят много повече сделки от останалите. Това са тези, които знаят всичко за продукта, използват го всекидневно и биха си го купили те самите. Това са хората, които могат да заразят клиента с техния ентусиазъм и да му предадат цялата енергия, която носят. Това са хората, на които не можеш да откажеш дори и да искаш.